Powered By Blogger

onsdag 3 februari 2010

Vi längtar redan tillbaka

Efter ett dygn hemma i Kälvesta har vi redan börjat längta tillbaka till Indien. Agnes slet i halsduken som satt för hårt när vi skulle ut i snöyran - Jag vill inte bo i Sverige om man måste ha sån här! protesterade hon. Själv försöker jag hantera den värsta komma-hem-ångesten med Bollywoodmusik. Som ni säkert redan förstått är vi så fantastisk glada över vår resa. Den överträffade alla förväntningar vi hade, och vi är mer kära i Indien nu än nånsin. Agnes har också ett litet annat sätt att se på världen. Under resan hem så utropade hon glatt för varje damtoalett vi besökte - Åh vad bra, en vanlig toalett! När vi leker affärer är en stående replik - Men - är det verkligen ditt bästa pris? och häromdagen när vi låtsasbakade på stranden sa hon, - Vänta mamma, jag ska bara hämta lite chappati mjöl!

Snart har vår solbränna försvunnit och mina och Agnes henna-tatueringar bleknat, men vi har iallafall galet mycket kort, många minnen och den här dagboken kvar tills dess att vi får åka tillbaka.

Tack alla som läst och följt oss på resan, det har varit så roligt att få dela med oss.

SofiaMattiasAgnesoElla

1 kommentar:

  1. Välkomna hem!

    Och Stort tack för alla härliga intryck från Indien! Känns lite som om jag har rest en bit tillsammans med er från vårt vardagsrum med snöyran utanför och nyfödd bebis i famnen. Man blir allt sugen på att följa era spår.

    Snart är det vår!
    många kramar och hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera